טיפול בפטרת ציפורניים

סינון ומיון ›
לכולנו חשוב להיראות טוב ולהרגיש טוב. רבים מאתנו, ובייחוד כדי שנרגיש טוב עם עצמנו וגם נראה טוב, מקפידים מאד על שגרת טיפוח יום יומית, על תזונה נכונה, פעילות גופנית ולמעשה – כל מה שיכול לעזור לנו כדי ליהנות מגוף חזק, בריא וגם אסתטי למראה. יחד עם זאת, יש לא מעט תופעות שונות בגוף, הנובעות מכל מיני סיבות, ובאות לידי ביטוי בחיצוניות שלנו, ובייחוד – בציפורניים שלנו. תופעות אלו אינן בהכרח פוגעות בבריאות שלנו, אך הן בהחלט ידועות כלא אסתטיות וכאלו שגורמות לנו להרגיש לא נוח כאשר הן מופיעות. 

פטרת בציפורניים היא תופעה נפוצה מאד שיכולה להופיע בכל גיל, ואפילו בקרב ילדים (אם כי, בגילאים צעירים מאד הדבר שכיח יותר). הסיבות לפטרת יכולות להיות רבות וההשפעה שלה עלינו היא משמעותית. מכיוון שמדובר בציפורניים ומכיוון שהן חשופות, קשה מאד להסתיר את אותה פטרת, שעשויה לעיתים אמנם לעיתים להיות פחות בולטת, אך לעיתים קשה מאד יהיה שלא להבחין בה. טיפול בפטרת ציפורניים יכול להיעשות בכמה שיטות. חלק הן שמרניות וקונבנציונאליות וחלק הן טבעיות לחלוטין. פעמים רבות בוחרים לשלב בין כמה מהשיטות כדי להשיג ולהגיע לתוצאות הרצויות. 
 

מדוע חשוב לבחון טיפול בפטרת ציפורניים מוקדם ככל שניתן?



ישנם סוגים שונים של טיפולים המוצעים במקרים של פטרת ציפורניים, כאמור. פעמים רבות עשויה הפטרת לחלוף כלעומת שבאה, אך ברוב המקרים היא צפויה לחזור ולבקר אותנו שוב ושוב, ולמעשה כלל לא להיעלם. קבלת טיפול בפטרת ציפורניים כבר עם הופעתה בפעם הראשונה יכול להיות קריטי ולהשפיע רבות על הסובל ממנה כמו גם על סיכוייה לחזור בהמשך או תדירות הפעמים שבהם היא חוזרת. 
 

מהן הסיבות לפטרת הציפורניים?



פטרת הציפורניים מופיעה בשל זיהום פטרייתי באותו המקום, העשוי להופיע בעיקר בציפורניי הרגליים, אם כי ישנם מקרים שבהם הוא מופיע גם בציפורניי הידיים. בין 10 ל-20 אחוזים מכלל האוכלוסייה סובלים מהפטרת הזו, ומהרגע שנדבקנו בה, יהיה קשה לנו מאד להיפטר ממנה. ככל שמתבגרים, השכיחות של הפטרת עולה גם היא, כאשר הסיבה העיקרית לכך קשורה בסירקולציה של הדם וכן בעובדה שעם השנים הופכת הציפורן שלנו לדקה יותר וגם לחדירה לגורמים פתוגניים מזיקים. ברוב המקרים, כאמור, מדובר במפגע אסתטי שפחות נעים ויפה לעין, אך ישנם מצבים בהם הפטרת יכולה לגרום לכאב מקומי בשל שינוי בצורת ובעובי הציפורן. 

במקרים אחרים היא אפילו עשויה להתפשט לאזורים אחרים, כמו עור כף הרגל, ואז לגרום לזיהום חיידקי או לנזק פטרייתי משני. פטרת הציפורניים מופיעה בעקבות המצאות פתוגן המגיע ממקור פטרייתי. לעיתים גם שמרים ועובשים יכולים לגרום לכך. ההדבקה בפטרת הציפורניים נעשית במגע ישיר של אותה פטרייה עם הציפורן או עם העור. ולכן, הדבר קורה לרוב כאשר אנו עומדים על משטחים כמו אמבטיה או רצפה, אז היא יכולה להגיע ישירות אלינו או לחדור לנעלים שלנו. הפטרייה היא בעלת שרידות גבוהה והיא נחשבת לעמידה מאד, ובייחוד כאשר היא ניזונה מאותו קרטין שבציפורן. 

מסיבה זו קשה מאד להיפטר ממנה ונדרש טיפול מאסיבי וגם ממושך כדי להעלים אותה, או לפחות לצמצם את תדירות הופעה. מכיוון שהפטרייה אוהבת תנאי חום ולחות, הסיכויים להידבק בה במקומות כמו ספא, בריכה ציבורית או מכון פדיקור הם גבוהים. גם כאשר ישנה חבלה בכף הרגל הסיכוי להדבקה הוא גבוה וגם במקרים של כשל חיסוני או כאשר מטופלים בסטרואידים במשך תקופה ארוכה. את פטרת הציפורניים נראה פעמים רבות בקרב אנשים הסובלים מבצקות בגפיים התחתונות וגם בקרב חולי סכרת. 
 

כיצד הפטרת באה לידי ביטוי?



התסמין השכיח ביותר של פטרת בציפורן הוא נקודה צהבהבה או לבנה על קצה הציפורן עצמה. גם שינוי בגוון הציפורן, שינוי בעובי שלה או בצורה יכולים להעיד על הפטרת, ובמקרים מסוימים יכולה הציפורן אפילו להתנתק מבסיסה. כדי לדעת בוודאות על קיומה, יש לדגום מהציפורן חלק קטן ולשלוח את אותה הדגימה למעבדה. תחת מיקרוסקופ ניתן יהיה לזהות את סוג הפטרייה שממנה סובלים ובהתאם לקבל את המענה הנכון. 
 

אילו טיפולים מוצעים כיום במקרים של פטרת ציפורניים?



טיפול בפטרת ציפורניים במרבית המקרים לא יעלים לחלוטין את הפטרת והיא עשויה לחזור שוב. יחד עם זאת, במקרים מסוימים יש סיכוי שזה אכן יקרה ובייחוד כשדואגים לשלב, לצדו, גם הקפדה על אורח חיים נכון ובריא. כיום, הטיפול השמרני המקובל במקרים כאלה הוא מקומי וגם פנימי. כאשר מדובר במקומי חיצוני, יהיה זה נוזל או לק מיוחד שאותו מורחים על אותה ציפורן נגועה. באמצעות שיוף הציפורן, במקרה הזה, אפשר להחדיר את החומר הפעיל, לבסיס הציפורן וכך להפיק ממנו יותר. את הטיפול הזה כדאי לעשות אחת לשבוע ולדאוג בסיומו לחטא היטב את המקום. סוג נוסף של טיפול כולל בתוכו אוראה. 

האוראה, המגיעה בריכוז של 40 אחוזים בתכשירים ייעודיים, קיימת בגופנו באופן טבעי. כאשר היא מגיעה במינונים נמוכים היא עוזר לשמור על הלחות בעור וגם להפחית גירויים, וכאשר היא מגיעה במינונים גבוהים היא מסייעת בקילוף השכבה הקרנית הפגועה והגברת חדירות החומרים אליה. לסובלים מפטרת עיקשת במיוחד, או בפטרת במצב מתקדם מאד, כדאי לפנות לרופא המטפל כדי לבדוק אפשרות לקבלת טיפול פומי אנטי פטרייתי. טיפול זה לא מומלץ לכל אחד ועשויות להיות נלוות לו תופעות שונות. הוא ניתן באמצעות כדורים ונמשך כשלושה חודשים עד חצי שנה. 
 

מהו הטיפול הטבעי לסובלים מפטרת הציפורניים?



בחירה של טיפול בפטרת הציפורניים היא משימה לא קלה. ניתן לראות כי ישנם סוגים שונים של טיפולים, חלקם חיצוניים וחלקם פנימיים. יחד עם זאת, לעיתים כדאי לשקול לשלב בין כמה אפשרויות ובייחוד שילוב הכולל גם טיפול שהוא טבעי. ניתן למצוא כיום בשוק מגוון של תכשירים הידועים בתכונות האנטי פטרייתיות שלהם. תכשירים אלה מתבססים על תמציות צמחים הידועות בסגולות הבריאות שלהן ולכן יכולות להתאים כטיפול במגוון רחב של מקרים. בין התכשירים הקיימים, המוגדרים כטיפול טבעי משלים, ישנם כאלה המתבססים על שמן עץ התה. שמן זה עוזר להפחית נגעים פטרייתיים ובתנאי שמשתמשים בו באופן קבוע. 

הטיפול בעזרתו כולל את טפטוף השמן ישירות על אותה ציפורן נגועה ומוצע לרוב לצד טיפול שמרני נוסף. קשה שלא להזכיר גם את תרופות הסבתא, הידועות מזה לא מעט שנים וגם הן מוצעות למחפשים טיפול בפטרת ציפורניים. אחת מהן כוללת שימוש בחומץ תפוחים, שכמה טיפות ממנו יש לשפוך לתוך גיגית מים חמימים, שבה יש להשרות את כפות הרגליים. חומץ התפוחים נחשב, באופן כללי, לתרופה ביתית חזקה מאד המשמשת גם במצבים נוספים, בהם נדרש פתרון טבעי יעיל. צריכת שום גם היא תרופת סבתא ידועה, וזאת תודות לסגולות הרבות של השום, ביניהן יכולתו לעזור במקרים של דלקות. 

המלח הביתי הוא אמצעי נוסף שיכול לסייע גם הוא במקרים של פטרת בציפורניים, והוא מקשה על אותן פטריות ברגליים להתרבות ובנוסף הוא בעל תכונות חיטוי שחשובות לנו מאד. מיץ לימון גם הוא יכול לעזור והוא ידוע בזכות המרכיבים האנטי בקטריאליים שלו וגם שמן קיקיון (המוכר גם כשמן קיק), שעוזר במחלקות עור שונות. לתימין יש גם סגולות בריאות רבות וגם ללבנדר, שמכיל חומרים אנטי דלקתיים המסייעים במקרים של פטרת ציפורניים. מעבר לכך, אורח חיים נכון ובריא יכול לעזור גם הוא. 

שגרת טיפוח והקפדה על ציפורניים נקיות, קצרות ומשויפות, עוזרת לשמור עליהן, וגם הקפדה על ציפורן יבשה. יש לנגב היטב את הציפורניים לאחר הרחצה ולמנוע הצטברות של לחות. כאשר מבקרים בבריכה או בספא, מומלץ מאד לנעול כפכפים ולהימנע ממגע ישיר עם הרצפה. היגיינה נכונה של הגוף ובעיקר של כפות הרגליים היא קריטית לצורך הרחקת מזיקים ומזהמים מכל מיני סוגים. שימוש בסבון טבעי מתאים יכול גם הוא לשמור על הציפורניים וגם שילוב של תכשירים טבעיים מניעתיים. 
 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים בטיפול?



מכיוון שיש כמה אפשרויות שונות של טיפול ומכיוון שלא פשוט, עד בלתי אפשרי, להיפטר מהפטרת, חשוב מאד לבדוק אפשרות לשילוב בין כמה פתרונות, לנסות ולראות מהן התוצאות. תרופות סבתא, כמו גם טיפול שהוא טבעי, ידועות מזה שנים רבות מאד כיעילות מאד. יחד עם זאת, הן מצריכות סבלנות רבה. הטיפול השמרני, ובייחוד כדורים, הוא טיפול לא פשוט הכולל תופעות לוואי שבחלקן לא נעימות. אפשר למצוא את קו האמצע ולנסות כמה סוגים של טיפולים. היתרון בבחירה של טיפול טבעי הוא הזמינות הרבה של אותו רכיב טבעי שחשוב לנו וגם העובדה שהדבר איננו מלווה בתופעות לוואי לא נעימות. 

יחד עם זאת, ומכיוון שיש כמה וכמה טיפולים טבעיים אפשריים וכמה וכמה תמציות צמחים שיכולות להיות רלוונטיות במקרה זה, חשוב לבחון בכל פעם טיפול טבעי אחד ולבדוק עד כמה הוא משפיע ועד כמה הוא עוזר בהעלמת הפטריות. סובלים מפטרת ציפורניים ומחפשים טיפול משלים? אצלנו, בפריחת השלווה, תמצאו תכשירים המתבססים על תמציות צמחים הידועות כאנטי פטרייתיות ויכולות לסייע במקרים של פטרת. בנוסף, תמצאו גם תכשירים שיעזור לכם לשמור על היגיינה, תכשירים טבעיים לחלוטין. 





 
תקנון ותנאי שימוש באתר: צליל אסולין פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טיפוח וטיפול טבעיים.

התנאים רשומים, מטעמי נוחות, בלשון זכר בלבד ומתייחסים לנשים ולגברים כאחד.
הקדמה
1. אתר: צליל אסולין פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טיפוח וטיפול טבעיים.
(להלן "האתר") ח.פ 029613197 הינו אתר על רשת האינטרנט המנהל חנות וירטואלית לציבור הגולשים ברשת האינטרנט בישראל.
2. כל המבצע פעולה כלשהי באתר מצהיר כי הנו מודע לתקנון האתר ולכללי ההשתתפות באתר ומקבלם, וכי לא תהא לו ו/או למי מטעמו כל טענה ו/או תביעה כנגד בעלי האתר ו/או מפעיליו ו/או מי מטעמם מלבד טענות הקשורות בהפרת התחייבויות בעלי האתר ו/או מפעיליו על פי תקנון ותנאי שימוש אלו.
3. יש לקרוא בעיון את התקנון וכל הוראות תקנון זה יחולו על כל שימוש או רכישה באתר.
4. ברכישה רשאים להשתתף בני 18 ומעלה. ההשתתפות מותנית במסירת פרטים מזהים נכונים (שם, כתובת, טלפון, וכתובת דואר אלקטרוני של הלקוח).
שמירה על פרטיות
5. האתר מתחייב לשמור על סודיות ופרטיות הגולש ולא להעביר פרטים של הלקוח לאף גורם אחר.
המוצרים
6. כל המוצרים המופיעים באתר הינם חדשים וללא פגם. המוצרים מגיעים באריזתם המקורית, אלא אם נכתב אחרת באופן בולט וברור בפרוט המוצר.
7. כל המוצרים המוצעים בחנות הם העושים שימוש בחומרים טבעיים ועדינים ככל האפשר, תוך פירוט מלא של כל הרכיבים הקיימים בהם. יחד עם זאת מאחר וישנם אנשים בעלי רגישויות שונות שלא ניתן לצפות מראש, היצרן והמוכר לא יהיה אחראי במידה והלקוח אלרגי למוצר, לכן על הקונה לוודא לפני מעמד הקנייה על מרכיביי המוצר.
8. הלקוח מודע לכך כי חלק מהמוצרים באתר לא עברו את בדיקות משרד הבריאות בישראל.
9. התמונות המוצגות באתר הינן להמחשה בלבד ואינן מחייבות. ייתכן מקרה בו אותו המוצר יסופק ללקוח באריזה שונה מהמוצג באתר בשל הבדלים באריזות שיש לעיתים במלאי היצרן.

אופן ומועדי אספקת המוצרים
10. משלוחים ישולמו לפי סך ההזמנה הכולל ובהתאם לצורת השילוח המתבקשת. המשלוחים של המוצרים מגיעים או בלוקר, או נקודת איסוף או על-ידי שליח עד הבית. הלקוח יכול לבחור את דרך השילוח הנוחה לו, לתושבי יישובים מרוחקים המשלוח, במידה ובחרתם שליח, יגיע לדואר היישובי/מזכירות.
11. משלוח המוצרים יתבצע ע"י ימי האספקה הכתובים בפירוט של כל מוצר (ימי עסקים) בתוספת ימי שילוח ( 14 ימי עסקים) ממועד ביצוע ההזמנה כאשר יום ההזמנה אינו נחשב בחשבון. זמן האספקה המובטח הינו מיום ביצוע התשלום בפועל, כאשר יום עבודה כולל את ימים א'-ה', לא כולל חגים ומועדים. המוכר עושה כל שביכולתו בכדי לזרז את זמן האספקה.

12. על אף האמור לעיל, הלקוח לא יוכל לדרוש פיצוי במקרה של עיכוב בהגעת המוצר מסיבה שתלויה בחברת השליחויות. המוכר יעשה כל שביכולתו על מנת לזרז ולאתר את המוצר עבור הלקוח.
באם יחלפו 21 ימי עבודה (לפי סעיף 12) והלקוח טרם יקבל את המוצר תהיה זכותו לבטל את הרכישה מבלי לשלם דמי ביטול, או לבקש משלוח מחודש של המוצר.
13. המוכר שומר לעצמו את הזכות שלא לספק מוצר מסוים, במידה שהמוצר אזל במלאי או שחלה טעות במחיר/במפרט. במקרה כזה הלקוח יקבל הודעה על ביטול העסקה תוך 24 שעות מביצועה ויזוכה תוך 24 שעות מקליטתה, באם חויב.
אופן התשלום
14. התשלום הוא באמצעות כרטיסי אשראי שהונפקו על ידי בנק בישראל: ישראכרט, ויזה, מסטרקארד או באמצעות העברה בנקאית או צ'ק או PAYPAL או ביט.
15. החיוב הוא בתשלום אחד אלא אם נבחרה אפשרות התשלומים על ידי הלקוח.
16. הרוכש מצהיר כי הוא מודע לחוקי כרטיסי אשראי ככל שמתייחס ל"רכישה מרחוק" / "רכישה טלפונית ו/או "עסקת אינטרנטית"
מדיניות החזרות וביטולים
17. הלקוח רשאי לבטל הזמנה ובתנאי שהאריזה סגורה והמוצר באותו מצב כפי שנשלח תוך 14 יום מהגעת המשלוח. הלקוח מודע כי יהיה עליו לשלוח את המוצר לכתובת החברה ולשאת בעלויות המשלוח (במקרה שהמוצר כבר נשלח). הזיכוי עבור המוצרים שיוחזרו יהיה מלא למעט דמי המשלוח ובתנאי שהגיע למוכר במצב תקין. הזיכוי יהיה באותו אמצעי תשלום שבו שילם הלקוח
18. על הלקוח לבדוק את המוצר עם קבלתו. במידה שהלקוח קיבל את המוצר כשהוא פגום, או בשונה ממה שהוזמן, רשאי הלקוח לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר, על-ידי יצירת קשר בבקשה לביטול, בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א- 1981.
19. במקרים אלו הלקוח לא יחויב בעלות המשלוח: אם המוצר הגיע שבור או פגום או בשונה ממה שהוזמן ובמקרה של עיכוב באספקה מעבר ל- 14 ימי עסקים.
זכויות יוצרים
20. עדכון התכנים על-ידי המשתמש צליל אסולין פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טיפוח וטיפול טבעיים. מהווה הצהרה והתחייבות מצדו בכך שהוא בעל זכויות היוצרים בתכנים אלו, התכנים הינם תכנים חוקיים ואינם נוגדים את הדין ו/או אסורים על פי כל דין.
קניין רוחני
21. האתר כמו גם כל המידע שבו לרבות עיצוב האתר, קוד האתר, קבצי מדיה לרבות גרפיקות, סרטונים, תמונות, טקסטים, קבצים המוצעים להורדה וכל חומר אחר אשר מוצג באתר שייכים במלואם לאתר הנ"ל ומהווים קניין רוחני בלעדי של אתר צליל אסולין פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טיפוח וטיפול טבעיים. ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור כתוב מראש מאתר צליל אסולין פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טיפוח וטיפול טבעיים.
22. בנוסף אין להפיץ, להעתיק, לשכפל, לפרסם, לחקות או לעבד פיסות קוד, גרפיקות, סרטונים, סימנים מסחריים או כל מדיה ותוכן אחר מבלי שיש ברשותכם אישור כתוב מראש.
תוכן האתר
23. אנו שואפים לספק לכם את המידע המוצג באתר ללא הפרעות אך יתכנו בשל שיקולים טכניים, תקלות צד ג או אחרים, הפרעות בזמינות האתר. ולכן איננו יכולים להתחייב כי האתר יהיה זמין לכם בכל עת ולא יינתן כל פיצוי כספי או אחר בשל הפסקת השירות / הורדת האתר.
24. קישורים לאתר חיצוניים אינם מהווים ערובה כי מדובר באתרים בטוחים, איכותיים או אמינים וביקור בהם נעשה על דעתכם האישית בלבד ונמצאים בתחום האחריות הבלעדי של המשתמש באתר.
25. התכנים המוצעים באתר הינם בבעלותם הבלעדית של צליל אסולין פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טיפוח וטיפול טבעיים. ואין לעשות בהם שימוש אשר נועד את האמור בתקנון זה, למעט במקרים בהם צוין אחרת או במקרים בהם צוין כי זכויות היוצרים שייכים לגוף חיצוני. במקרים אלו יש לבדוק מהם תנאי השימוש בקישור המצורף ולפעול על פי המצוין באתר החיצוני לו שייכים התכנים.
ניהול משתמשים ומבקרים באתר
26. הנהלת האתר שומרת לעצמה את הזכות לחסום כל משתמש ובין אם על ידי חסימת כתובת הIP של המחשב שלו, כתובת הMACID של המחשב שלו או אפילו בהתאם למדינת המוצא ללא צורך לספק תירוץ אשר מקובל על הגולש.
27. צוות האתר / הנהלת האתר יעשה כל שביכולתו להגן על פרטי המשתמשים הרשומים באתר / מנויים הרשומים באתר. במקרים בהם יעלה בידיו של צד שלישי להשיג גישה למידע מוסכם בזאת כי לגולשים, משתמשים וחברים באתר לה תהה כל תביעה, טענה או דרישה כלפי צוות האתר צליל אסולין פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טיפוח וטיפול טבעיים.
גילוי נאות
28. באתר זה עשוי לעשות שימוש בקבצי קוקיז (במיוחד עבור משתמשים רשומים ומנויים) ובממשקי סטטיסטיקה פנימיים בכדי לשמור תיעוד סטטיסטי אנונימי של גולשים וניתוח תנועת הגולש/ים, הרגלי גלישה באתר וניתוח קליקים וזמן שהייה.
29. בכל העת ולבד מאשר גולשים המחוברים לאתר המידע הנשמר הוא אנונימי לחלוטין ואין בו את שם הגולש או כל פרט מזהה אחר.
כללי
30. הנהלת האתר שומרת לעצמה הזכות לעדכן את תנאי השימוש המוצגים להלן מעת לעת וללא התראה או אזכור מיוחד בערוצי האתר השונים.
31. "הזמנה שמורה": במידה והלקוח בחר בשמירת הזמנה וביצע את ההזמנה מאוחר יותר, המחירים התקפים יהיו אלו המופיעים באתר ביום ביצוע ההזמנה בפועל ולא המחירים שהופיעו בעת ביצוע שמירת ההזמנה. בכל מקרה המחירים המחייבים הם אלו המופיעים ביום ההזמנה בדף המוצר.
32. המוכר רשאי להגביל את כמות הקנייה, על פי שיקול דעתו.
24. לרשות הלקוחות עומד מענה אנושי בטלפון 053-7778788 או במייל zhlilteva@gmail.com
25.מקום השיפוט הייחודי והבלעדי בגין כל עניין הנובע מהשימוש באתר הינו בתי המשפט המוסמכים באזור חיפה.

אנו מאחלים לכם קנייה נעימה ומהנה ומזמינים אתכם ליצור קשר ובכל שאלה או עניין נשמח לעמוד לרשותכם.