blog, בלוג בריאות, מידע וטיפים

טיפול טבעי בפסוריאזיס

למוצר המטפל בפסוריאזיס בקרקפת לחצו כאן

טיפול טבעי בפסוריאזיס

בעיות במערכות פנימיות שמהן אנו סובלים ואפילו סטרס וחרדות ותזונה שאיננה מטיבה אתנו, כל אלה ועוד יכולים לבוא לידי ביטוי בעור שלנו ולעיתים כבר מתקופת הינקות. ישנן לא מעט בעיות ומחלות עור, המצריכות מענה נקודתי וטיפול ארוך טווח בדרך כלל כדי להגיע אל מקור הבעיה ולטפל בה ביסודיות. כזו היא בדיוק הפסוריאזיס, שבאה לידי ביטוי בתצורות שונות, ובעוד שאצל אחד היא יכולה להופיע רק באזור המרפקים, אצל אחר היא יכולה להופיע באזורים נרחבים יותר בגוף.

מכיוון שהפסוריאזיס באה לידי ביטוי באופן חיצוני, קל מאד לזהות אותה ולאבחן אותה ככזו. יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים כיום שעדיין אינם מאובחנים ומסתובבים במשך תקופות ארוכות כאשר הם סובלים מפצעים במרפקים או עם קשקשת בקרקפת, להם אינם מייחסים כלל חשיבות. בחלק מהמקרים הם סבורים שמדובר בפטרייה, וזאת, עד שהמחלה מתפרצת במלוא עוצמתה. כאשר מבצעים אבחון מעמיק יש לבדוק את האזורים שבהם מופיעה הפריחה, האם מעורבת בכך גם הקרקפת, האם מעורבים הציפורניים, האם הפריחה שהופיעה מגרדת ומתי היא הופיעה. מעבר לכך יכלול האבחון גם שאלות נוספות, כמו האם נוטל או נטל המטופל תרופות מסוימות לפני שהופיעה המחלה, האם יש לו קרובי משפחה שסובלים מפסוריאזיס וכן שאלות הקשורות לאורח החיים שלו.

האם טיפול טבעי בפסוריאזיס יכול לעזור?

על השאלה האם טיפול טבעי בפסוריאזיס יכול לעזור יש לענות רק כאשר בוחנים לעומק את הסיבות שבגינה היא צצה. כיום יותר ויותר אנשים, הסובלים מפסוריאזיס פונים למענה הטבעי יותר, המראה כי אכן ניתן לראות הקלה משמעותית במצב והעלמות של אותם נגעים שהופיעו קודם לכן על העור.

כיצד הפסוריאזיס באה לידי ביטוי?

הפסוריאזיס היא מחלת עור כרונית, שיכולה להופיע בכל גיל, אצל נשים וגם אצל גברים. מכיוון שקצב חלוקת תאי העור, כאשר חולים במחלה, הוא מהיר מאד, והרבה יותר מהנורמה, מופיעים נגעי עור באזורים שונים בגוף, שמעבר למראה הפחות אסתטי שלהם, הם יכולים לגרום גם לגרד חזק, שפוגע משמעותית באיכות החיים וגורם לאי נוחות רבה. בשליש ממקרי הפסוריאזיס תלווה למחלה גם דלקת פרקים מאד קשה, מה שהופך את ההתמודדות אתה למאתגרת הרבה יותר ולא פשוטה. מכיוון שכך, רבים מהאנשים הסובלים מפסוריאזיס, ובשל הפן האסתטי שגם בא לידי ביטוי, מעידים כי הינם סובלים מדיכאון קליני. על סמך נתונים אלה ניתן להסיק שמדובר במחלה לא פשוטה, אף על פי שאיננה מסכנת חיים. כדרכן של מחלות עור אחרות ובהיותה כזו שניכרת לעין לרוב (אם כי במקרים רבים ניתן להסתיר אותה עם הבגדים), הן הגוף עצמו והן הנפש מושפעים ממנה לא מעט, מה שמצריך מענה מקיף, המספק פתרון יעיל ולא רק נקודתי.

נכון להיום ישנן כמה תרופות שמוצעות במקרים של פסוריאזיס, אך נטילתן מלווה בתופעות לוואי רבות מאד ובייחוד כאשר נוטלים אותן למשך זמן ממושך. מעבר לכך, מידת יעילותן לא הוכחה כגבוהה מאד וגם לא ככזו המצדיקה את השימוש בהן, את הסיכונים שבכך וגם את הפסד ימי העבודה הרבים והעלויות הכספיות הגבוהות. כמעט לשלושת רבעים מהסובלים מפסוריאזיס מוצעות כיום משחות, המכילות סטרואידים, הידועים כמזיקים מאד, ובייחוד כאשר נוטלים אותם במשך זמן רב וכן גורמים להשפעות שליליות על המטבוליזם. מסיבה זו אפשר למצוא בקרב רבים מהסובלים מפסוריאזיס תסמונות מטאבוליות שונות, לרבות סכרת.

חשוב לזכור, הפסוריאזיס איננה מחלה אוטואימונית קלאסית, אף על פי שנמצא במחקרים רבים כי היא בעלת מרכיב אוטואימוני הגורם להתפרצותה. ישנן גם לא מעט תיאוריות הטוענות הגורסות כי היא מושפעת ממצבם הנפשי של הסובלים ממנה וכי מתח נפשי וגם סטרס יכולים להביא לחומרתה. ואכן, רבים מהסובלים מפסוריאזיס מדווחים כי בתקופות של מתח נפשי מתמשך וגם סטרס המחלה פורצת או אף מחמירה.

מתי ומדוע פורצת מחלת הפסוריאזיס?

הסיבות למחלה קשורות הן לגורמים סביבתיים, הן לגורמים פנימיים הקשורים אל הגוף והן לגנטיקה עצמה. במקביל, כאמור, ישנם כמה טריגרים העשויים להביא להתלקחותה וגם להתפרצותה. אצל שליש מחולי הפסוריאזיס יש בני משפחה מדרגה ראשונה החולים גם הם במחלה ולכן נטייה משפחתית היא אחת הסיבות להופעתה. גם תרופות מסוימות יכולות להביא להחמרה בפסוריאזיס או אפילו לגרום שהיא תהיה עמידה לתרופות שונות. תרופות מסוג חוסמי בטא וגם תרופות, כמו מעכבי ACE, חוסמי תעלות סידן וגם הידרוקינון וליתיום ידועות כפחות מומלצות לאלה הסובלים מפסוריאזיס, אם כי לא הוכח חד משמעית ובאופן רשמי הקשר בינן לבין המחלה. ישנם זיהומים שונים היכולים אף הם להוביל להתפרצות הפסוריאזיס, כמו חיידק הסטרפטוקוק. מעבר לכך, עונות השנה משפיעות גם הן על המחלה ובחורף, אז המחסור בשמש הוא רב יותר, יכולה המחלה להתלקח בקרב מי שכבר סובל ממנה וגם מקומות פגועים בעור, כמו חתכים, צלקות וגם אותם אזורים הנמצאים תחת לחץ (למשל, האזור שמתחת לחזייה) יכולים גם הם לסבול מתסמיני המחלה בשל רמת רגישות גבוהה מאד בהם.

מה מציע הטיפול הטבעי במקרים של פסוריאזיס?

לאור מחקרים ובדיקות רבות שנעשות בשנים האחרונות והרצון להציע פתרון איכותי ויעיל מאד במקרים של פסוריאזיס, נמצא כי טיפול טבעי בפסוריאזיס אכן יכול להוות חלופה אפשרית וטובה מאד לכל התרופות האחרות. טיפול טבעי כזה מאפשר לגוף להירפא ומתייחס אליו הן בפן הפיזיולוגי יותר והן בפן הנפשי. מדובר בטיפול המותאם למטופל באופן מדויק, טיפול עמוק יותר שלוקח בחשבון את מערכות הגוף השונות ואת הגוף כולו כמכלול שלם. הטיפול הטבעי פונה לכל אלה, הסובלים מפסוריאזיס במשך שנים מענה טיפולי שיחליף את זה המוצע על ידי הרפואה הקונבנציונאלית והסכנות השונות הנלוות לו. שכן, כל הטיפולים הקונבנציונאליים המוצעים כיום אינם מאפשרים לחולים ליצור את אותו שינוי מיוחל, שהוא הדרך הנכונה ביותר להביא לריפוי מהמחלה ו/או הפוגה.

על פי השיטה הטבעית ומתוך כוונה לראות את הגוף כשלם מסיקים כי אותם תסמינים חיצוניים, אותם תהליכים חיצוניים של המחלה עצמה, נובעים מתהליכים פנימיים שמתרחשים בגוף. אסור לפגוע בהם, לדכא אותם או להרוס אותם, אלא לנסות לחזק אותם, לשכלל אותם ובעיקר – לאזן אותם. מכיוון שהפסוריאזיס היא מחלה רב מערכתית ומורכבת מאד, מחלת עור המוגדרת כמחלה קשה, היא מחייבת טיפול שהוא מקיף גם כן, טיפול טבעי שמעניק את התוצאות הרצויות ובעל אפקט גבוה. כזה שמטפל הן בהביט החיצוני והן בהיבט הפנימי ומתאים לדרגותיה השונות של המחלה – מהדרגות הקלות ועד אלו, החמורות יותר. טיפול טבעי בפסוריאזיס, שלא כמו אלה הקונבנציונאליים, מתמקד במערכות שונות בגוף ולא מתייחס למערכת אחת בלבד. ולכן, נמצא כיעיל מאד וכזה שמהווה מענה מצוין לרבים הסובלים מהמחלה.

מה הקשר בין תזונה לפסוריאזיס?

ידוע מזה לא מעט זמן עד כמה התזונה שלנו משפיע על הגוף, לטוב ולרע. ולכן, לסובלים מפסוריאזיס חשוב ומומלץ מאד להתייחס גם לעניין התזונה כדי לספק לגוף את כל מה שהוא צריך לצרכי הריפוי, הן בטווח הקצר ועל אחת כמה וכמה בטווח הארוך יותר. מכיוון שנמצא קשר בין פסוריאזיס להשמנה, שכן השמנה מעודדת דלקתיות, הקפדה על משקל גוף תקין הכרחית גם היא בראש ובראשנה. תזונה נטולת גלוטן מומלצת פעמים רבות לסובלים מפסוריאזיס, שכן נמצא קשר בין מחלת הצליאק לסובלים מפסוריאזיס. דיאטה נטולת גלוטן, ובייחוד כאשר מוצאים כי הסובלים מפסוריאזיס סובלים גם מרגישות לגלוטן, יכולה בהחלט לעזור וכך גם תוספי תזונה בעלי השפעות חיוביות על הגוף. למשל, סלניום, הידוע כמינרל חיוני וחשוב מאד לגוף הוא בעל השפעה רבה על מערכת החיסון ויכול לעזור בחיזוקה וכך גם אומגה 3. באשר לרכיבים תזונתיים שכדאי לשלב בתפריט, סיבים תזונתיים יכולים להטיב וגם פחמימות מורכבות, כמו לחם מלא וגם אורז מלא. גם אם יימצא כי בפועל אין לשינוי התזונתי הזה השפעה ישירה או מיידית על הפסוריאזיס, הרי שתזונה כזו, כמו גם תוספי התזונה למיניהם, מומלצים מאד כחלק מהקפדה על אורח חיים נכון ובריא, שחשוב לשמור עליו בין אם סובלים מפסוריאזיס ובין אם לאו.

לאילו מערכות בגוף מתייחס הטיפול?

מכיוון שמדובר בטיפול המתייחס לגוף כשלם ועל כן לוקח בחשבון את כל מערכות הגוף, לכל מערכת בגוף הוא מציע פתרון מסוג אחר. למערכת החיסון הוא מציע חיזוק, איזון הזנה וגם ריפוי. למערכת העצבים הוא נותן מענה של איזון גם כן, יציבות וכן התייחסות ללחץ ולתסמיני החרדה. למערכת העיכול הוא עוזר בניקוי, בעיכול עצמו וגם בספיגת המזון, כמו גם כל הרכיבים החשובים לגוף, בצורה הטובה ביותר. למערכת הכבד הוא עוזר בניקוי הרעלים ובתפקוד נכון יותר ולמערכת העור עצמה לריפוי ולאיזון. את זאת הוא עושה באמצעות תכשירים טבעיים, המכילים תמציות צמחים שונות הידועות בסגולותיהן הרבות. מדובר בחלק הזה בתכשירים חיצוניים העומדים בכל התקנים וידועים כבעלי יתרונות רבים.

כחלק מתהליך הריפוי הכולל מתייחס הטיפול הטבעי בפסוריאזיס לחלק החיצוני של הגוף, כאמור, לעור עצמו היכן שניכרים תסמיני המחלה הבולטים. הטיפול החיצוני בפסוריאזיס ייעשה באמצעות קרמים ייחודיים וכן בתכשירים טבעיים נוספים, כמו שמנים אתריים המותאמים לסובלים ממחלה זו. למשל, סבון מיוחד לפסוריאזיס, קרם שעוזר להוריד מהעור את אותו רובד פסוריאזיס שבולט לעין, קרם שמזין את העור, מרכך וגם מרפא אותו ועוד ועוד.

אילו יתרונות מציע הטיפול הטבעי בפסוריאזיס?

לטיפול הטבעי בפסוריאזיס יש יתרונות רבים וזו גם הסיבה מדוע הוא הופך לנפוץ יותר ויותר ככל שחולפות השנים וגם למקובל הרבה יותר. העובדה שמדובר בטיפול שהוא רב היקפי ומערכתי תורמת רבות לסיכויי ההצלחה שלו והופכת אותו ליעיל במיוחד. הוא לוחם לא רק בבעיה עצמה ובפן החיצוני שלה (בתסמיניה), כי אם בגורמים ובסיבות לה. מעבר לכך, הוא מתייחס לצורך באיזונו הפנימי של הגוף, על כלל מערכותיו, וגם למצבו של העור עצמו, למרקם שלו, לבעיות שלו וגם לתהליכיו המטאבוליים. הטיפול הטבעי יוצא מנקודת הנחה כי הפסוריאזיס, על כל דרגותיה, נובעת בשל חוסר באיזון פנימי ולא רק בשל בעיות שונות בעור. ולכן, כאשר מושב אותו איזון רצוי לכל המערכות, שהן אלו האחראיות להתפרצות הפסוריאזיס, אפשר להתמודד כהלכה עם המחלה ואף לגרום להפוגה בה או להיעלמותה. מעבר לכך, טיפול טבעי בפסוריאזיס ובייחוד צמחי המרפא הלוקחים בו חלק הם דרך לשמור על תוצאות הטיפול הישירות למשך שנים ארוכות ולא רק לטווח הקצר, המיידי. הטיפול יוצר גם את האיזון שבין רקמות העור לבין איברי הגוף הפנימיים ולכן איננו רק נקודתי לאותו סימפטום, שפעמים רבות מתגלה ככזה שכלל לא קשור לרמה החיצונית של העור, כי אם למערכת שהיא פנימית יותר.

אצלנו בפריחת השלווה צמחי מרפא הרמב”ם תוכלו למצוא פתרון טבעי ויעיל שעזר עד היום למאות אנשים – לערכת פסוריאזיס היכנסו לכאן 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *